چگونه شروع کردیم؟


بانک ها به  افرادی وام می دهند که سپرده داشته باشند. چه کسی سپرده دارد؟ افراد پولدار. سازمان ها از افراد سرمایه گذار حمایت می کنند.اخباری که برای حمایت از بیکاران و کارآفرینان می نویسند یا شرایطش سخت است یا اصلاً ارگان های حامی خبر ندارند.پس یک بیکار یا یک فرد تازه کار چگونه از صفر شروع کند.می دانیم که شما مجبور هستید با ۱۰۰۰ تومان روزنامه “بازار کار” بخرید. روزنامه ای که در آن تلاش شده است تا برای اشتغال کشور کاری انجام گردد.

ما هم از صفر شروع کرده ایم. پس بهتر از همه، شما را درک خواهیم کرد. هزاران ایمیل،طرح و مطلب و مشاوره رایگان مهر تاییدی بر این ادعا می باشد. ما خواهیم گفت چگونه از صفر شروع کنید و مسیر کسب و کار خود را رونق بخشید.

 پس به نکات طلایی خورشید پارسیان که مسیری را از صفر شروع کرده توجه کنید تا روند پیشرفت یک شرکت را ملموس درک فرمایید و شما هم قدم در مسیر پیشرفت بگذارید:

۱- در حال حاضر اقتصاد ایران متغییر است. پس شناخت خودمان را بالا بردیم.در مورد فرصت ها و تخصص هایی که نیاز داشتیم.

۲- شروع یک کسب و کار پول لازم دارد. هر کس میگوید دست خالی می توان کاری کرد. یا خوش خیال است یا شما را به دردسر می اندازد. ما هم اندک سرمایه ای داشتیم و آنرا به بهترین نحو مدیریت کردیم.

۳- کتاب های راز، اسرار موفقیت و… ظاهر قضیه را به شما می گویند. حقیقت چیز دیگری است. راز اصلی را ما پیدا کردیم. درست است که شما با تجسم میتوانید موفق شوید. اما اگر نتوانید نقش درستی را بازی کنید نتیجه نخواهید گرفت. تحصیلات عالی و همراه با تخصص بالا تاثیری مستقیم در روند پیشرفت ما داشت.

۴- کسی که میترسد بهتر است وارد بازار و کسب و کار شخصی نشود. بلکه در یک ارگان یا شرکت استخدام شود. یا یک کارمند بماند. کسب و کار افراد نترس را نیاز دارد.اما ما دل نترسی داشتیم و عاشق ریسک کردن بودیم وهستیم!

۵- هزاران کار ساده وجود دارد که میتواند درآمد داشته باشید. مثلا کارهایی مانند: تایپ کردن. بسته بندی و توزیع محصولات کشاورزی. شکستن قند. فروشندگی دوره گردی. سوپرمارکت. تهیه و توزیع لوازم کامپیوتر. و… اما تمام این کارها ساده هستند و افرادی زیادی این کارها را می کنند. شما فقط با افزایش شناخت و خلاقیت می توانید درآمدتان را بیشتر کنید.حضور در کشور چین و آشنایی با کارخانجات این خلاقیت را برای ما ایجاد نمود.

۶- حسابداری . حتما حسابداری را یاد بگیرید. به چند دلیل مهم: در کسب و کار خودتان به آن نیاز خواهید داشت. همچنین برای نوشتن ترازنامه، نوشتن وضعیت سود و زیان و … نیازمند آن خواهید شد.نگارش کتاب مدیریت مالی به زبان انگلیسی توسط مدیر عامل مجموعه و حضور افرادی با مدرک دکترا مهندسی مالی در هیئت مدیره این مهم را برای مجموعه ما به بهترین نحو به سرانجام رسانید.

۷- کسانی که اعتماد و ایمان ندارند هرگز به دنبال کسب و کار نروند.توکل به خدا و مولا علی سرلوحه تمامی امور در خورشید پارسیان است.

۸- برای هر کاری حتی کارهای کوچک و ساده نیازمند اندکی سرمایه هستید. این اندک سرمایه را جور کنید.چگونه؟اول اگر مایل بودید به ما بگویید تا با مطالب خود شناخت شما را بالا ببریم. دوم: یک رزومه درست کنید.سوم بازار را بسنجید

۹- در ابتدای کار بدون پول دنبال وام نرفتیم!. بدنبال این هم نبودیم که بتوانیم در کوتاه مدت کار دلالی انجام بدهیم.به شما هم همین توصیه را داریم! چون رسیدن یک کسب و کار به نقطه درآمد زایی زمانبر هست. در این مدت فقط آرامش شما به هم خواهد ریخت. چون قسط ها را نمی توانید بپردازید. پس بدنبال این روش نرفتیم!

۱۰- تنبل نباشید. قدیمی های بازار می گویند باید خاک کف بازار را باید بخوری. درست می گویند. شما در ابتدای هر کاری باید زحمت شبانه روزی بکشید.شبانه روزی کار کردیم!!! چه در حوزه کسب تحصیلات عالی و چه در حوزه توسعه کار! مدیریت جهادی در دستور کار ما قرارداشت و دارد!

۱۱- در دام تکرار گرفتار نشدیم. این یک اشتباه است. پس بازارو نیاز را شناختیم.

۱۲- عجله کردیم. فرصتها فرار می کنند. طبق آمار جهانی زمانی که شما به یک ایده فکر می کنید ۱۷ نفر دیگر هم به همان ایده فکر می کنند. پس شما هم بجنبید. همین الان یک شغل خانگی میتوانید داشته باشید. در این بخش حضور ما درکشور چین برگ برنده ما بود!

۱۳- هر کاری را با شناخت انجام دهید. ابزارها را بخرید. حتی اگر لازم شده یکی یکی بخرید. اگر هدفمند حرکت کنید موفق میشوید.ما این کار را به بهترین نحو انجام دادیم و هم اکنون دارای یکی از مجهزترین مجموعه های بازرگانی ایران هستیم! یک بار هزینه کردیم اما به بهترین سبک.

۱۴- در اینترنت و روزنامه ها ، همایش ها، نمایشگاه ها و کنفرانس ها به دنبال فرصت باشید. شاید فرصت جدیدی را کشف کنید و درآمد داشته باشید.خورشید پارسیان اولین شرکتی بوده که در ایران اولین همایش ” تجارت , سرمایه گذاری و تحصیل در کشور چین” را برگزار نموده است و از این منظر مشتریان زیادی را جذب کرده و اطلاعات فراوانی را دراختیار عزیزان هم وطن قرارداده است. همین طور حضور در نمایشگاههای چاپ و تبلیغات فرصتی را برای جذب مشتریان و ایجاد اعتماد سازی و توسعه کار برای خورشید پارسیان فراهم نموده است.

۱۵-یا تغییر کنید یا محو شوید. در شرایط کنونی ایران و دنیا، خلاقیت یعنی سود آوری. ما این خلاقیت را خلق کرده ایم.

۱۶- تخصص بیشتر = درآمد بیشتر. در حال حاضر دنیا و مخصوصا ایران به سمت فناوری های جدید پیش می روند. تمامی اعضای هیئت مدیره خورشید پارسیان دارای مدارک دکترا و فوق دکترا بوده و یکی از دلایل کسب درآمد و توسعه کارها همین تخصص ها بوده است. بنابر این تخصص خود را بالاببرید. 

۱۷- به اشتغال در کشورهای دیگر هم فکر کنید. با افزایش قیمت دلار حقوقهای پایین کشورهای همسایه یا اروپایی، با حقوقهای سطح بالا در ایران برابری می کنند. منظورمان این است که تفکر خود را محدود نکنید. مجموعه پارسیان در اولین اقدام خود شرکتی را در چین ثبت نموده و امور بازرگانی را از نقطه آغاز با کنترل خود شروع نموده است.

۱۸- امید، پشتکار،تلاش هدفمند،افزایش شناخت از خصوصیت های ما بوده است. حضرت علی (ع) فرمودند: اگر شما صبور نیستید، به صبوری تظاهر کنید. این اقدام یکی از رازهای مهم هستند. چون تظاهر به عملی یعنی انجام یک نقش. انجام یک نقش یعنی خصوصیت همان نقش در تمام ابعاد زندگی شما نمایان خواهد شد. به عبارتی در هر کاری فیگور آن را بگیرید.

۱۹- هم بلند پرواز و رویایی فکر کنید هم با منطق حرکت کنید. با تصور اشتباه نتیجه ای جز شکست ندارید. شکل کارها عوض شده و شما ناچارید درهای جدید را شناسایی کنید. این فضای فکری حاکم بر مجموعه ماست!

۲۰- کارآفرینی یعنی ریسک کردن برای خلق یک موقعیت جدید.( هر چند در ایران به افرادی که پول دارند کارآفرین گفته میشود.). اما این ریسک شما باید متناسب با توانایی شما باشد. یعنی اشتباه نکنید و فریب حرفهای غیر کارشناسی را نخورید. حماقت با ریسک تفاوت زیادی ندارد. ریسک با شناخت اتفاق می افتد ولی حماقت به دلیل جهل و نادانی است .

پس با حضور در مجموعه خورشید پارسیان ودست در دستان ما قدم در تجارت و کسب و کاری پرمنفعت بگذارید.