دیوار بزرگ چین پروژه دفاعی چین باستان علیه تجاوزهای قوم های کوچ نشین شمالی بود. ساخت دیوار در زمان امپراطوری «چین شی هوانگ» نخستین امپراطور چین آغاز شد و در زمان سلسله های «چین»، «هان» و «مینگ» چند بار به اوج رسید. در حقیقت، بیشتر قسمت های باقی مانده از دیوار بزرگ باستانی، در زمان «مینگ» (۱۳۶۸-۱۶۴۴ م) ساخته شد. قسمت هایی که در زمان سلسله های «چین» و «هان» حدود ۱۵۰۰ سال زودتر از سلسله «مینگ» ساخته شد، از گل و خاک بود که پس از فرسایش طبیعی در بلند مدت و بلایای طبیعی و جنگ ها، قسمت اندکی از آن تا به امروز باقی مانده است. از سوی دیگر، در زمان سلسله مینگ، دیوار با آجر و سنگ ساخته شد که تا به امروز نیز باقی مانده است.

دیوار چین ساخته شده در سلسله «هان»

امروزه معروف ترین قسمت دیوار بزرگ چین، قسمت «بادالینگ» است که در سال ۱۵۰۵ به منظور جلوگیری از تجاوز مغول ها، ساخته شد.

دیوار «بادالینگ» در شهرستان «یان چینگ»، بخشی از شهر بزرگ پکن قرار گرفته و ۶۵ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.

دیوار «با دا لینگ» قسمت های اولیه دیوار بزرگ چین است که برای عموم باز شده است و گردشگران می توانند با وسایل نقلیه زیر خود را به دیوار «با دا لینگ» برسانند.

گزینه ۱: اتوبوس خط ۹۱۹ (سریع السیر)

اتوبوس های خط ۹۱۹ نیز سه نوع سریع السیر، عادی و کم سرعت دارد که نوع سریع السیر آن برای گردشگران دیوار «با دا لینگ» توصیه می شود. به هر حال، برای سوار شدن این اتوبوس مطمئن شوید.

آدرس ترمینال اتوبوس ۹۱۹ سریع السیر

ترمینال اتوبوس ۹۱۹ سریع السیر در ضلع شمالی برج «جیان لو» قرار دارد.

برج «جیان لو» در پانصد متری شرق ایستگاه «جی شوی تان» (Ji Shui Tan) که ایستگاه تبادلی بین خط ۲ و خط ۴ متروی پکن است، قرار دارد.

مدت زمان سفر با اتوبوس ۹۱۹ سریع السیر: حدود ۱ ساعت

قیمت: ۱۲ یوان نقدی و ۴٫۸ یوان با کارت هوشمند ترافیکی

گزینه ۲: قطار خط S2

گردشگران همچنین می توانند از ایستگاه راه آهن شمالی پکن با قطار خط S2 خود را به دیوار «با دا لینگ» برسانند. برای رسیدن به این ایستگاه راه آهن گردشگران می توانند از مترو استفاده کنند و در ایستگاه «شی جی منگ» خط دو یا خط چهار مترو، پیاده شده و از خروجی شماره A1 از ایستگاه مترو خارج شوند و با کمی پیاده روی به ایستگاه راه آهن شمالی شهر پکن برشند. کارت هوشمند ترافیکی پکن نیز برای این خط راه آهن قابل استفاده است. توصیه می شود گردشگران برای پرهیز از انتظار در صف های طولانی برای خرید بلیط، از آن استفاده کنند.

قیمت بلیط راه آهن شش یوان است.

هر روز حدود ۲۵ قطار از ایستگاه راه آهن شمالی پکن به سمت دیوار «با دا لینگ» حرکت می کنند. برای برگشت نیز استفاده از راه آهن خط S2 پیشنهاد می شود.

گزینه ۳: تاکسی دربست

از دیوار «با دا لینگ» و مرکز شهر پکن حدود ۶۵ کیلومتر فاصله است. با تعرفه عادی تاکسی پکن، هزینه سفر به با دا لینگ از شهر، حدود ۲۰۰ یوان است. اما سفرها معمولا با این روش صورت نمی گیرد. معمولا پیش از سفر بین گردشگران و راننده قیمت نهایی توافق می شود. قیمت عادی با این روش دست کم ۵۰۰ یوان است. لازم به ذکر است که با این روش، رانندگان موظف هستند تا گردشگران را پس از گردش در دیوار با دالینگ، به شهر برگردانند.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.