خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه در گزارشی از پکن براساس تحقیق مستقل شرکت تحقیقاتی گروه مشورتی بوستون (بی سی جی) آمریکا اعلام کرد که فقط در سال گذشته بیش از یک میلیون جمعیت ثروتمند در جامعه چین ایجاد شده است که این بالاترین نرخ رشد سرمایه داری در جهان است و درعین حال بازار بورس و سهام این کشور رشد قابل توجهی را در این مدت تجربه کرده بود.

براساس این گزارش، آمریکا با برخورداری از بیش از هفت میلیون ثروتمند و ژاپن نیز بیش از یک میلیون میلیونر در رده نخست و سوم آن تحقیقات قرار گرفتند و در این درحالی است که رشد بخش سرمایه داری خصوصی در این کشور بیشتر متاثر از سرمایه گذاری های داخلی و نه سرمایه گذاری های خارجی است.

گزارش رسانه های مختلف به ویژه از شاخص های اقتصادی سال ۲۰۱۴ نشان می دهد که هر روز بر آمار این میلیونرها در چین افزوده می شود به نحوی که چندی پیش یک میلیونر چینی در اقدامی قابل توجه، اقدام به بازسازی روستای محل تولد خود نمود.

گرچه بسیاری از مردم پس از تغییر وضعیت زندگی و بدست آوردن ثروت به تجمل گرایی روی می آورند اما این مرد چینی تصمیم گرفته است که تمامی کوچه ها و منازل قدیمی روستای محل تولد خود را خراب کرده و به جای آن خانه هایی فاخر برای مردم زادگاه خود بسازد.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.