به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از شینهوا، مقامات ارشد نظامی چین و مالزی توافق کردند که روابط نظامی دو کشور باید به ثبات در دریای چین جنوبی منجر شود.
فنگ فن گوی، رئیس ستاد کل ارتش چین (PLA)، طی دیدار با ذوالکفلی محمد زین، رئیس نیروی دفاعی نیروهای مسلح مالزی (MAF)، درباره افزایش روابط دو کشور در بخش نظامی و استفاده از آن در راستای ایجاد صلح و ثبات در دریای چین جنوبی توافق کردند.
مقامات دفاعی مالزی و چین در حاشیه نشست دفاعی-امنیتی آسیا و اقیانوس آرام که طی آن حدود ۵۰۰ تن از مقامات وزارت دفاع و دانشمندان کشورهای این منطقه گرد هم آمده بودند، با یکدیگر دیدار کردند.
رئیس ستاد کل ارتش چین در این نشست توضیح داد که پکن آماده افزایش همکاری های نظامی-امنیتی با مالزی در زمینه های دفاع و مشاوره امنیتی، مانور نظامی مشترک و بازدیدهای دوجانبه است. وی توضیح داد: دو کشور در زمینه های مختلف از جمله آموزش پرسنل و مبادلات نهادهای علمی دفاعی و امنیتی روابط خوبی دارند و زمینه برای گسترش روابط مهیا است.
فنگ تصریح کرد که چین و مالزی باید به درستی با موضوع دریای چین جنوبی برخورد کنند، به طوری که روابط دو کشور صلح و ثبات در این منطقه را تضمین کند.
محمد زین نیز در این نشست گفت: مالزی مایل به افزایش همکاری در زمینه های امنیت، مبارزه با تروریسم، همکاری های دریایی با چین است.
مقام دفاعی مالزی از برگزاری اولین مانور نظامی مشترک چین-مالزی که در تاریخ ۱۸ تا ۲۲ سپتامبر به صورت موفقیت آمیز انجام شد، قدردانی کرد.
مانور نظامی مشترک مورد بحث، تحت پوشش اسکورت مشترک، جستجوی مشترک امداد و نجات، نجات کشتی ربوده شده، نجات بشر دوستانه و امداد رسانی انجام شد.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.