اقتصاددان ارشد دویچه بانک ۲۰ ژوییه در گزارش تحقیقاتی خود آورد: چین به یک رهبر در هوشمند شدن صنعت تبدیل می شود. در این گزارش آمده است، گرچه توسعه و تکامل هوشمند شدن با وظایف سنگین و راه طولانی روبرو است، اما با اجرای سیاست “ساخت چین ۲۰۲۵” این کشور به تدریج آرزوی درازمدت را عملی خواهد کرد.

در گزارش دویچه بانک آمده است، چین در زمینه نوآوری صنعت ساخت و ساز به دست آوردهای شایانی رسیده است. در بعد حق انحصاری مربوط به ساخت و ساز هوشمند، از سال ۲۰۱۳ تا کنون چین متقاضیان بیشتری در مقایسه با آمریکا و آلمان داشته است. در زمینه استعدادهای صنعت هوشمند و اختراعات، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میزان فارغ التحصیلان دانشجوی رشته های علمی، فنی و مهندسی چین سالانه ۱۴ درصد افزایش یافته یافته است.

گزارش دویچه بانک نوشته است، با توجه به حجم عظیم صنعت چین، تعمیم ساخت و ساز هوشمند در این کشور منافع فراوانی دارد. موسسات چین با توسعه صنعت هوشمند، نه تنها می توانند سهم بیشتری در بازار بدست بیاورند، بلکه اولویت خود در زمینه قیمت تمام شده نیروی کار را که پیوسته در حال کاهش است، حفظ خواهند کرد تا نیروی رقابتی خود را در جهان تضمین کنند.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.