روز جمعه بیست و دوم آوریل، جانگ گائو لی فرستاده ویژه شی جین پینگ رییس جمهوری و معاون نخست وزیر چین در نیویورک جداگانه با اولاند رییس جمهوری فرانسه و جان کری وزیر خارجه آمریکا که در آیین امضای توافق‌نامه پاریس شرکت کردند، دیدار و گفت و گو کرد.

جانگ گائو لی در دیدار با رییس جمهوری فرانسه با قدردانی از تلاش فرانسه در برگزاری موفقیت‌آمیز نشست پاریس، بر همکاری و هماهنگی دو کشور در مذاکرات و تدارک نشست پاریس تاکید کرد.

وی افزود، چین مایل است با تلاش مشترک با فرانسه به اعتباربخشی توافق‌نامه پاریس، مذاکرات بعدی و اجرای این توافق‌نامه یاری رساند. وی همچنین بر تعمیق همکاری دو طرف در زمینه های مختلف از جمله برق هسته ای، هواپیمایی و توسعه پایدار اقتصادی تاکید کرد.

رییس جمهوری فرانسه نیز در این دیدار با تقدیر از خدمات چین برای حصول توافق‌نامه پاریس اعلام کرد، فرانسه مایل است به اتفاق چین با استفاده از فرصت برگزاری نشست سران گروه ۲۰ که به زودی در شهر هانگ جوی چین برگزار می شود، به اجرای عملی توافق‌نامه پاریس یاری کند. وی همچنین نسبت به رشد اقتصادی چین خوشبین بوده و ابراز امیدواری کرد که دو طرف زمینه هایی چون انرژی بازیافت پذیر، انرژی هسته ای و شهرسازی را تقویت بخشند.

معاون نخست وزیر چین در دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تفاهم روسای جمهوری دو کشور درباره تعمیق همکاری، کنترل اختلافات و توسعه آتی روابط دو کشور اعلام کرد، چین و آمریکا در امنیت انرژی و توسعه جهان منافع و وظایف مشترک داشته و امید است دو طرف با تقویت گفت و گو و همکاری به توسعه پایدار جهان در زمینه انرژی خدمات شایسته ارایه دهند.

جان کری نیز در این دیدار با بیان آن که چین کشور تاثیرگذار بین المللی است و روابط دو کشور یکی از مهم ترین روابط دو جانبه جهان به شمار می رود اظهار داشت: دو کشور برای حصول توافق‌نامه پاریس نقش مهم ایفا کرده و آمریکا مایل است با تلاش مشترک با چین، همکاری با منافع متقابل در زمینه های مختلف را تقویت بخشد.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.