روز شنبه هفتم نوامبر شی جین پینگ رییس جمهوری چین در دانشگاه ملی سنگاپور هنگام سخنرانی تاکید کرد ، جزایر دریای جنوبی از قدیم الایام جزو ارض چین بود ، پاسداری از حق حاکمیت ارض و منافع دریایی منطقی خود مسئولیت دولت چین است .
شی جین پینگ بیان کرد ، مبدا و مقصد سیاست چین درباره دریای جنوبی حفظ صلح و ثبات این منطقه است . با تشریک مساعی چین و کشورهای ساحلی دریای جنوبی ، اوضاع کل این منطقه صلح آمیز است ، آزادی کشتیرانی و پرواز هیچ وقت مشکلی نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت . چین براساس احترام به حقایق تاریخی و برحسب قوانین بین المللی ازطریق مذاکره و رایزنی بطور مستقیم با کشورهای مربوطه اختلافات ذیربط را حل و فصل می کند .
رییس جمهور چین افزود، چین توان و اطمینان کامل دارد به اتفاق کشورهای آسه آن ، صلح و ثبات منطقه دریای جنوبی را به خوبی حفظ کند . ما از حضور و ایفای نقش کشورهای خارج از این منطقه در امور صلح و ثبات آسیا استقبال می کنیم . در حال حاضر اهم وظیفه پیشرو کشورهای آسیا چگونگی تحقق توسعه پیوسته و سریع است ، این موضوع به فضای صلح آمیز و با ثبات نیازمند است ، کشورهای خارجی نیز باید این موضوع را درک و به آن احترام بگذارند و نقش سازنده ای ایفا کنند .

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.