شی جین پینگ رئیس جمهور چین ۱۷ نوامبر در مانیل پایتخت فیلیپین با نجیب رزاق، نخست‌وزیر مالزی ملاقات کرد.

شی جین پینگ در این ملاقات گفت: چین و مالزی می توانند با تقویت ارتباطات درباره راهبرد توسعه و با استفاده از فرصت ساخت راه ابریشم دریایی قرن ۲۱، برای همکاری های عملی دو کشور انرژی جدیدی ایجاد کنند و همکاری در زمینه های اقتصادی، تجاری و تجهیزات زیربنایی را تقویت بخشند. چین پیوسته موسسات چینی را به سرمایه گذاری در مالزی تشویق می کند، طرفین همچنین باید مبادلات و همکاری ها در زمینه های اجرای قوانین و امور دفاعی را تقویت کنند.

رییس جمهور چین تاکید کرد نشست غیر رسمی رهبران سازمان همکاری اقتصادی آسیا و آقیانوس آرام امسال نشست مهم در روند همکاری های این منطقه است. چین به نقش مالزی در روند همکاری آسیا و آقیانوس آرام اهمیت می دهد و مایل است به اتفاق طرف های ذی ربط از جمله مالزی هماهنگی و همکاری در چهارچوب سازمان همکاری اقتصادی آسیا و آقیانوس آرام را تقویت بخشد، بطور همه جانبه شناخت مشترک و ثمراتی را رعایت و به همکاری منطقه ای آسیا و اقیانوس آرام کمک و برای پیشبرد توسعه اقتصادی منطقه ای و جهانی نقش های شایانی را ایفا کند.

نخست وزیر مالزی با ارزیابی مثبت شی جین پینگ درباره روابط چین و مالزی موافق بوده و گفت مالزی امیدوار است همکاری با چین در زمینه های بانکداری، تجهیزات زیربنایی و غیره را تعمیق بخشد و از پیشنهاد “یک کمربند و یک جاده” چین حمایت می کند.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.