اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به منظور توسعه صنایع کوچک و متوسط، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
براساس این تفاهمنامه زمینه برای گسترش همکاری‌ها، تقویت مشارکت و استفاده بهینه از منابع، ظرفیت‌ها، امکانات و توانایی‌های موجود و با هدف تقویت و توسعه صنایع کوچک و متوسط با رویکرد صادراتی فراهم می‌شود.
غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: در مواردی که همکاری خوبی از بخش دولتی شاهد هستیم، باید از آن تقدیر کنیم. سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به عنوان بخشی از دولت همکاری بسیار خوبی با بخش خصوصی دارد که جای تقدیر دارد.
وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه از مواردی است که با پیشنهاد سازمان صنایع کوچک، آماده شده است در حالی که معمولا در موارد مشابه این اتاق است که باید برای همکاری با دستگاه‌های دولتی پیش‌قدم شود و درخواست همکاری بدهد.
علی یزدانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز که برای امضای این تفاهم‌نامه به اتاق ایران آمده بود با شرکت در نشست شورای روسای اتاق بازرگانی بر ضرورت همکاری سازمان صنایع کوچک با اتاق بازرگانی در جهت استفاده بهینه از ظرفیت بنگاه‌های کوچک و متوسط تاکید کرد.
یزدانی گفت: ۹ منطقه ویژه اقتصادی، ۹۶۰ شهرک و ناحیه مصوب در کشور وجود دارد که ۷۶۰ مورد از این زمین‌ها امسال در قالب حق انتفاع واگذار می‌شود.
یزدانی با تأکید بر تعامل با بنگاه‌های کوچک و متوسط و سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: آنچه موجب شد در اتاق ایران حضور یابم تأکید بر استمرار همکاری‌های دو طرف و تلاش بیشتر در جهت تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال است.
یزدانی همچنین از ابلاغ چهار بسته حمایتی دولت در قالب ۴۰ برنامه خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در حوزه‌های صادراتی، مالی و دانش‌بنیان به همه دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است که ۱۹ برنامه به طور مستقیم مربوط به وزارت صنعت است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به دریافت مشورت و نظرخواهی از بخش خصوصی برای تقویت محتوای این برنامه‌ها تأکید کرد.
یزدانی هدف از امضای تفاهم‌نامه با اتاق ایران را ارتقای همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های صادرات، آموزش، تحقیق و نوسازی، توسعه خوشه‌ها، بروز کردن آمار و عارضه‌یابی شرکت‌های کوچک و متوسط عنوان کرد.
وی همچنین از ابلاغ این تفاهم‌نامه به همه استان‌ها در جهت همکاری‌های بیشتر خبر داد.
رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی ایران گفت: آمادگی داریم در همه زمینه‌ها از حضور اعضای اتاق در تصمیم‌گیری‌ها بهره برده و تصمیمات ما با مشورت و نظرخواهی از اتاق‌ها باشد.
یزدانی از بازدیدهای سازمان شرکت شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد و گفت: برای امسال ۵۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در دستور کار بازدید قرار دارند.
معاون وزیر صنعت همچنین با تأکید بر اینکه امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هیچ افزایشی در حق انتفاع نخواهیم داشت، گفت: برای امسال ۲۵۰ هزار شغل قطعی پیش‌بینی کرده‌ایم و برای تحقق این موضوع به همفکری و تعامل هر چه بیشتر با اتاق نیاز داریم.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.