توسعه همکاری های دریایی ایران و چین مورد تاکید قرار گرفت

امیر دریادار ‘حبیب الله سیاری’ فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران که یکشنبه گذشته به دعوت رسمی فرمانده نیروی دریایی چین وارد این کشور شد، امروز (پنجشنبه) با وزیر دفاع این کشور دیدار و گفت وگو کرد و بر توسعه همکاری های دریایی دو کشور تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، در دیدار سیاری و وزیر دفاع چین که در ساختمان وزارت دفاع این کشور در پکن صورت گرفت، فرمانده نیروی دریایی ایران در سخنانی، بر گسترش همکاری های دریایی دو کشور تاکید و آن را محور و پایه همکاری در سایر حوزه ها برشمرد.
سیاری همچنین از این ملاقات به عنوان فرصتی مناسب در بسط و گسترش همکاری های نیروهای مسلح و دریایی دو کشور یاد کرد و خواستار تعاملات بیشتر در این حوزه شد.
وی با ابراز خرسندی از تعمیق روابط و همکاری های بیشتر در حوزه های مختلف، همچنین به این نکته که نیروی دریایی می تواند بسترساز این همکاریها باشد، اشاره کرد.
‘چانگ ون چوان’ وزیر دفاع چین نیز ضمن خوشامدگویی به فرمانده نیروی دریایی ایران، حضور سیاری در این کشور را در تحکیم و توسعه مناسبات و همکاری های نظامی ایران و چین سودمند دانست.
وی اظهار داشت: بر این باورم که سفر جنابعالی می تواند زمینه همکاری های دو کشور در بخش های مختلف نظامی بویژه در زمینه همکاریهای دریایی را دو چندان کند.
وزیر دفاع چین یادآور شد: ایران و چین در همه زمینه ها منافع مشترک دارند و سفر شما می تواند زمینه ساز همکاری های جدیدتر در بخش های مورد علاقه باشد.
چانگ ون چوان در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخ کهن و ریشه های فرهنگی غنی دو کشور اشاره کرد و گفت: ایران و چین با توجه به تمدن دیرینه و غنی خود، بدون شک می توانند در همه زمینه ها، مناسبات خود را گسترش دهند.
هیات عالیرتبه نیروی دریایی ایران که یکشنبه گذشته وارد چین شده است، از پایگاه دریایی ‘شانگهای’ دیدار کرد و ضمن ملاقات با فرماندهان این پایگاه، از یگان نمونه و پایگاه هوادریای شانگهای نیز بازدید کرد.
این هیات همچنین دیروز وارد شهر بندری ‘چینگ دائو’ در شرق چین شد و مورد استقبال رسمی مقامات عالی رتبه ناوگان شمال نیروی دریایی این کشور قرار گرفت.
بنابراین گزارش، بازدید از ستاد ناوگان شمال و تجهیزات دریایی نیروی دریایی چین اعم از ناوشکن، فریگت و زیردریایی و همچنین دیدار فرمانده این ناوگان با سیاری از جمله برنامه های پیش بینی شده برای حضور در شهر بندری چینگ دائو بود.
 (یکشنبه،۴ آبان۱۳۹۳)

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.