جامعه جهانی در شصت و ششمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، نتیجه توسعه کشور چین را عالی ارزیابی کرده و معتقد است، نفوذ بین المللی چین ارتقا یافته و سهمی مهم برای توسعه و صلح جهان ادا کرده است.

رائول سندیک، معاون نخست وزیر، رییس کنگره و رییس مجلس سنا اروگوئه چندی پیش در جشن روز ملی چین در سفارت چین در اروگوئه اظهار کرد: قوی تر شدن چین برای حفاظت از توازن قدرت جهان، پیشبرد روند چند جانبه جهان و صلح کل جهان سودمند است.

احمد بن بلا مدیر “روزنامه مردم” چاپ الجزایر در ماه سپتامبر از چین دیدار کرد. وی به خبرنگاران گفت: هر بار که به چین سفر می کنم، نتیجه توسعه چین سبب شگفتی ام می شود. در هر شهر این کشور می توان دید که پروژه های مختلف در حال انجام است.

ساناکویف رییس مرکز بخش تجزیه و تحلیل روسیه و چین عنوان کرد: این که چین در بیش از ۳۰ سال سیاست اصلاحات ودرهای باز را اجرا کرده است از اهمیت برخوردار است. این نشان دهنده درستی سیاست اصلاحات و درهای باز است.

شلدون استاد دانشکده علوم اجتماعی و روابط جهانی دانشگاه آفریقای جنوبی نیز اظهار کرد: موضوع کلیدی رویای چین، رفاه ملی و ارتقای کفیت زندگی مردم است. پس از توسعه دایمی اقتصاد در بیش از ۳۰ سال، چین فصلی جدید را در تاریخ آغاز کرده و برای تحقق توسعه ملی بزرگ چین تلاش می کند.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.