لی که چیانگ نخست وزیر چین روز چهارشنبه در تالار بزرگ خلق چین در پکن با هیات اقتصادی ژاپن دیدار و گفت و گو کرد. بیش از ۲۰۰ نفر از مدیران شرکت های اصلی ژاپن در این دیدار حاضر شدند.

نخست وزیر چین با استقبال از این سفر هیات اقتصادی ژاپن گفت: چین و ژاپن همسایه یکدیگر بوده و محفل اقتصادی ژاپن همواره پیشگام، حافظ و یاری کننده به دوستی و همکاری دو کشور بوده و در سال های پی در پی برای تقویت تبادلات و همکاری دو کشور خدمات مهم انجام داده است. امید است محفل اقتصادی ژاپن در آینده نیز به طور فعال از توسعه روابط و تقویت همکاری دو کشور پشتیبانی کند.

لی که چیانگ در بخشی دیگر از سخنانش، با بیان آن که چین و ژاپن دو کشور اصلی اقتصادی جهان هستند و پیشرفت دو طرف فرصت توسعه برای یکدیگر فراهم می کند، عنوان کرد که کشورش برای آزادی و تسهیل در تجارت و سرمایه گذاری تلاش وافر کرده و مایل است به اتفاق طرف ها به پیشبرد روند مذاکرات درباره ایجاد منطقه تجارت آزاد چین، ژاپن و کره جنوبی و همچنین امضای توافق نامه روابط همه جانبه اقتصادی منطقه بپردازد.

مسوولان هیات اقتصادی ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به این که چین و ژاپن همسایه و شریک مهم اقتصادی یکدیگرند، از بهبود روابط دو کشور استقبال کرده و ابراز امیدواری کردند که دو کشور روابط خوب، باثبات و درازمدت برقرار کنند و روند مذاکرات درباره ایجاد منطقه تجارت آزاد ژاپن، چین و کره جنوبی و امضای توافق نامه روابط همه جانبه همکاری اقتصادی منطقه تسریع یابد.

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.