نشست اتاق ایران و چین با هیات اعزامی از دفتر امور خارجه شهر دونگوان

نشست اتاق ایران و چین با هیات اعزامی از دفتر امور خارجه شهر دونگوان چین روز سه شنبه ۶ آبان ۹۳  به منظور گسترش روابط شهر دونگوان و ایران  برگزار گردید.

سارا شی معاون مدیرکل دفتر امور خارجه دونگوان ضمن معرفی شهر دونگوان  واقع در استان گواندونگ به گسترش روابط با ایران ابراز علاقمندی کرد و گفت شهر دونگوان یکی از شهر های معروف تجارت خارچی چین محسوب می گردد و بیش از هزار شرکت معروف جهان از کشورهای مختلف از جمله سنگاپور، تایوان و ژاپن در این شهر مشغول فعالیت می باشند.

وی در ادامه گفت شهر دونگوان در حال حاضر  از لحاظ گردشگری توسعه یافته و با کشورهای یونان ، برزیل ، کره و مالزی خواهر خواندگی دارد و بسیار علاقمند هستیم که با ایران هم شهری به عنوان خواهرخوانده داشته باشیم.

سمیعانی فرد ، دبیر اتاق ایران و چین  ضمن تاکید به گسترش روابط با شهر دونگوان  گفت اتاق مشترک ایران و چین با بیش از ۶ هزار عضو تمام تلاش خود را در جهت گسترش روابط با شهر ها و استانهای مختلف چین متمرکز نموده و از شرکتهای چینی  که مایل به سرمایه گذاری درایران هستند استقبال می نماییم .

دبیر اتاق ایران و چین ضمن قدردانی از تلاش سرکنسول ایران در چین  نقش کنسولگری ایران درگوانجو در گسترش روابط تجاری با شهر های مختلف استان گواندونگ را بسیار مهم دانستند.

شهر دونگوان واقع در استان گواندونگ دارای وسعت  ۲۴۰۰ کیلومتر مربع  و جمعیت ۸ میلیون نفر می باشد .

در سال ۲۰۱۳ میزان GDP  این شهر برابر با ۵۵۰ میلیارد یوان  وحجم  کل واردات و صادرات آن ۱۵۳ میلیارد و ۷۲ میلیون دلار بوده که  از این مقدار حدود ۹۰ میلیارد آن  به صادرات و ۶۲ میلیارد آن به واردات اختصاص دارد.

محصول اصلی این شهر الکترونیک  وسایر محصولات آن اسباب بازی ، لوازم خانگی و پوشاک می باشد.
(چهارشنبه ، ۷ آبان ۱۳۹۳ )

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.